Elaboració de mapes amb software lliure

Fa temps vaig fer un curs de gvSIG, un programari de software lliure per a elaborar mapes. És una opció clarament menys potent que d’altres programes però a part de tenir la llicència lliure, també té una versió de mac (tot i que tristament la darrera versió 1.9 no ha sortit per mac i em temo el pitjor). Aquests programes estan força pensats per a geògrafs però des de la sociologia també se’n pot fer ús per a representar dades de forma geogràfica (per exemple concentració de la pobresa, o segregació espacial…). Aquí us deixo un exemple del que he fet

Regió Metropolitana de Barcelona

Es tracta d’un mapa de la regió metropolitana de Barcelona, l’àrea metropolitana i els subcentres econòmics de la regió. És un principi. Per cert potser edito alguns trucs per a treballar millor amb vgSIG per a no geògrafs a mida que vagi aprenent més.

ACTUALITZACIÓ: He trobat la versió 1.9 disponible per mac, aquí. És una adaptació de la de Linux, of course. Un cop més, visca el software lliure! La versió PC i linux la podeu descarregar de la web oficial de la Generalitat Valenciana, aquí.

2 Comments

  1. Apa que bé, en anglès i tot! Jo tinc uns quants per la tesi la mar de monos, però em sembla que em tocarà fer més o retocar-los… amb la conseqüent inversió de temps, perquè cada vegada que faig alguna cosa necessito tornar a recordar com anava tot en aquest programilla.

    Reply

Leave a Reply

