D’Atenes a Riga passant per Balaguer

Feia temps que pensava que el mes de juny seria difícil. La setmana passada la vaig passar a Atenes pel projecte Katarsis mentre que en dos dies marxo a Riga ( que està a Letònia, no a Lituània). El viatge a Atenes va ser extrany, i per molt que diguin que ja no hi ha llocs i que hi ha només fluxos, em vaig alegrar de tornar a Barcelona.

Atenes em va recordar molt al caos d’Istambul (encara que suposo que a ells no els agradaria sentir-ho) amb un seguiment molt laxe de les normes (motoristes sense casc, la gent fumant a tot arreu, paradetes pel carrer venent menjar i altres coses, botiguers jugant al backgammon al mig del carrer, taxistes que et cobren de més…). La ciutat es veu que ha canviat molt després dels jocs i em va donar la sensació que està en ple procés de gentrificació: als carrers al voltant de l’Acròpolis hi apareixen comerços cada cop de més categoria tot i que els edificis segueixen estant bastant destrossats… és similar a la Barcelona d’abans de “Barcelona posa’t maca”, sense ni una façana arreglada. La part més propera a la plaça sintagma i el barri d’Attica estan ja totalment renovats i aburgesats.

La visita a l’Acropolis és impressionant… sobretot si t’agraden “les pedres”. Vam visitar els antics temples a dalt del turó, però també l’antiga Atenes. Vam passejar pel Peripathos, el camí que envoltava el recinte sagrat i al voltant del qual apareixia la ciutat grega. Vam estar davant el teatre més antic que es conserva, el teatre de Dionisi, amb una capacitat per a 17.000 persones i on es van estrenar les obres d’Esquil, Sòfocles, Eurípides o Eristòfanes… potser el lligam amb tot aquest passat em va impressionar… Al vespre pujàvem a prendre la darrera copa a l’hotel i teniem vistes a l’acròpolis. També veiem els estels, els mateixos que havien inspirat als primers astrònoms grecs a teoritzar sobre la terra i la seva posició dins l’univers. Per cert, de tornada a l’avió, uns turistes ens deien lo avorrit que era anar a veure pedres… no entendré mai aquest tipus de turisme. Que coi hi feien a l’acropolis si no els interessava?

Bé, no hi ha gaire temps per reflexionar. Vaig tornar divendres i dissabte vaig anar de boda rural a vallfogona de Balaguer. Va ser impressionant també, però ja us ho explicaré en algun altre moment. Ara estic preparant el meu viatge a Riga d’aquí a dos dies. Seguirem informant.

4 Comments

  1. Vaja ritme eh, en dues setmanes llocs tan diferents. No m’estranya que et sentis com a mínim raro… ja ho parlàvem, però és una mica tot el contrari de la meva nova quotidianitat. Aquí al cor d’Europa, tot són normes, regles i gent hipermegaeducada. Cada cosa té el seu funcionament reglat i tot el que sigui sortir-se d’aquí és pràcticament impossible. Tothom és tan respectuós que fa una mica ràbia.
    El tema fluxos no termino de portar-lo molt bé, quan em descuido em surten les arrels provincianes 😉

    Reply

  2. Ieeeeeeeeeeeeee alto, Glo, que les comarques (i provincies) també tenen (tenim) fluxos 😀 De fet, els del món rural estan més acostumats a eixir de “casa” que els urbans 😛 La qüestió és que si has de tornar per la Noguera, Marc, et recomano anar cap a Camarasa i continuar amunt… Jo encara recordo el dinar al restaurant que hi ha al costat de la carretera, el punt final del “músic amb moscatell”, i l’alegria que portava a les enquestes que vaig fer després 😀 I l’embassament de més amunt va ser GE-NIAL!

    Reply

  3. Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog stand out. Please let me know where you got your design. Bless you

    Reply

Leave a Reply

