Ciutats pre-colombines

Ahir vaig reprendre oficialment els meus estudis d’antropologia. La classe a la que vaig assistir parlava del poder polític a Amèrica abans de l’arribada dels Europeus. Un parell de dades frapants en les que m’agradaria aprofundir:

  •  El sistema urbà americà era més important que l’Europeu abans de l’arribada dels colonitzadors, és a dir, hi havia més ciutats, més gent visquent-hi i també ciutats més grans. En resum, era una societat més urbanitzada.
  • La majoria de civilitzacions tenien una cultura de l’espai públic molt més forta que la dels Europeus. La idea de les grans places com a espais públics va ser adoptda de les ciutats americanes precolombines.
  • Els sistemes de producció agrícola estaven optimitzats per tal d’alimentar les poblacions urbanes i evitar desastres naturals com les inundacions. Els accidents que es donen a molts països com Equador per les grans riuades eren evitats pels autòctons. Els colonitzadors van destruir en la seva majoria aquests sistemes

En resum, que a vegades cal reescriure la història. El sistema urbà precolombí va ser ignorat i fins i tot negat pels colonitzadors durant molt de temps, i encara ara en paguem les conseqüències ambientals. Ahir m’ho vaig passar bé: antropologia + ciutats és una formula d’èxit…  

4 Comments

  1. Ahir m’explicaven que al Quebec hi ha unes representacions de tres calaveres. Se veu que els col·lonitzadors hi van arribar. Però diuen que com los indis no portaven collars d’or, los evangelitzadors van pensar que ja estaven cristianitzats, i no s’hi van quedar a explicar-los religió :-DDDDD Vaig riure molt en la ironia

    Reply

  2. Marc, m’has d explicar tot això! Jo estic pensant seriosament en estudiar el segon cicle d’antropologia, cada cop m’agrada més!

    Reply

Leave a Reply

