Sabeu què? Ja no vull carril bici

N’estic tip. Des de fa ja molts anys els vianants i els ciclistes ens les hem apanyat per circular pels carrers peatonals i per les voreres amples sense massa problemes. Hi ha hagut alguna discussió, si, i fins i tot hi ha hagut accidents, però no havia estat greu. Que ens pintin quatre línies al terra de les voreres no soluciona res. Ens deixa exactament en la mateixa situació. Els vianants i els ciclistes acabem passant per on ens sembla, donat que les terrasses de bars sovint obliguen a que tots plegats circulem pel carril bici. La única utilitat que li puc veure a la majoria de carrils bici de Barcelona és la medalla que es penja l’ajuntament al contar quilòmetres i quilòmetres de carril bici amb un cost econòmic més que mínim, irrisori. Podria explicar mil casos de vulneració d’aquestes línies pintades a terra pel mateix ajuntament, des de containers a aparcaments de bici que interrompen la circulació del carril, fins a carrils que van a petar directes a la boca del metro (a la meridiana, estació de Sagrera). D’això encara en diran connectivitat. Total, que preferim anar per on poguem o per la carretera amb els cotxes que entre dues línies blanques pintades a la vorera. Ja veurem que passa aquesta primavera quan els 100.00 usuaris del bicing surtin (sortim) en tromba a utilitzar el servei, que, per cert, si que està arribant a Nou Barris, contrariament al que vaig dir fa un temps (això em passa per fiar-me de CiU que és qui va dir la notícia).  En resum, no vull carril bici tal i com l’estan fent ara. Potser si el fessin de veritat… 

5 Comments

  1. Jo crec que té utilitat. Si hi ha carril bici, almenys, se visualitza un “espai” reservat que almenys visualitza la legitimitat que se li atorga a qui va en bici d’anar precisament en això, en bici. Crec que haig tingut moltes discusions sobre si els ciclistes tenim dret a, precisament això, poder anar en bici: que si mos saltem los semàfors, qeu si anem per a on mos rote… Tot això al costat dels exemplars conductors de cotxe. I a més, jo vaig molt més tranquil (encara que no massa) pel carrer Diputació si tinc un carril pintat que si no el tinc. És molt millor. En resum: no estic d’acord 😀
    I ara, volem fotos de lisboa al teu flickr 😉

    Reply

  2. Bé, jo com usuària “miedica” del bicing, prefereixo que hi hagi carril bici a que no hi hagi. Un altra cosa és que es que sigui millorable. El que tenim aquí a Gran de Sant Andreu és possiblement dels pitjors pensats de tota Barcelona, però encara així jo no m’atreveixo a anar en el mateix carrils que els cotxes. Potser el carril bici em dona una sensació de falsa seguretat, però ja et dic que amb mi al menys funciona! A Barcelona amb la bici crec que sempre me l’estic jugant…
    Per cert al meu carrer estan posant una parada bicing i estic desitjant que l’inauguren! Em sembla que posen el servei a tot arreu excepte on el % de pendent és massa elevat.

    Reply

  3. Ei és que al carrer diputació el carril està pintat a la carretera i no a la vorera! Vine al carril bici que transito jo cada dia, on hi ha trams que només es pot passar pel carril bici siguis vianant o ciclista… acaba sent estúpid tenir les línies. Dins el meu anàlisi el carril que dius entra dintre dels bons, que també n’hi ha, però pocs (un altre exemple és la meridiana a tocar amb glòries, allà hi ha bon carril bici també… i separat dels cotxes per un tros de vorera!).

    Reply

  4. Definitivament m’he passat de polèmic… ja posaré fotos del carril bici inútil que faig servir jo cada dia, perquè m’entengueu… la cosa no és triar entre circular entre cotxes o en carril bici (obviament carril bici), sinó en si posats a circular per la vorera com ens fa circular l’ajuntament, val la pena que pinti les línies al terra per penjar-se la medalla… això és el que han fet al meu barri almenys.

    Reply

  5. Eoo, ja tenim actiu el bicing a Sant Andreu!! Tindrem parades porta-porta de casa teva a la meva! a veure si així tenim menys excuses per veure’ns 😉

    Reply

Leave a Reply

