Navegant entre arquitectes

Un bloc o quadern de bitàcola és un lloc on bàsicament s’hi hauria de posar els links del que es va trobant per internet (d’aquí el nom). John Barger va ser el creador del terme ara fa deu anys i recomana deu consells bàsics que podeu veure aquí. He de dir que els consells m’han agradat i m’han fet tornar una mica a la idea original d’aquest bloc: anar incloent idees i webs que m’ajudin a pensar en la tesi i que exposin el canvi i la transformació de les ciutats en el context actual.

Norman Foster a la web

Aquests dies he navegat per internet buscant informació sobre l’arquitecte Norman Foster a partir d’una entrevista molt interessant que vaig llegir a El país semanal. La web de l’empresa de Foster és maca de veure, la veritat, i té projectes molt espectaculars. Ara, sobretot, treballa a la Xina, on segueix elaborant edificis de tot tipus. Si anteriorment vaig parlar del poder dels arquitectes municipals, la fama i la importància d’arquitectes com Norman Foster són clau a l’hora d’explicar la contractació d’aquests arquitectes per a elaborar megaprojectes, des de biblioteques a Aeroports passant per seus d’empreses i fins i tot districtes sencers. El bloc d’urbanisme urbanity.es fa un recorregut interessant per aquests megaprojectes amb nombroses fotos d’alta qualitat.

Què són les ciutats?

Per últim, m’agradaria fer referència a un article interessant publicat avui mateix al diari Público. L’article planteja com es transformen i creixen les ciutats i la necessitat de replantejar-se la definició de ciutat. A càrrerc de Julio Alguacil Gómez. L’article resumeix tots els grans temes de la sociologia urbana d’avui, sobretot la idea de la ciutat com a lloc de conflicte que es pot amagar però no anular. Aquest tema esà al fons de la discussió sobre la ordenança del civisme i la mania regulatòria de la qual es feia ressò el bloc de purnas citant un post previ d’un servidor (molt agraït, senyor).

Això és tot pel moment. Espero que us agradi la recopilació de links, però sobretot a mi em serà útil per anar acumulant-los. A més, allà us explicaran les coses millor que jo. Au, bon nadal i feliç any nou a tothom! Que tingueu un 2008 ben canviant i positiu!

Leave a Reply

